Wednesday, May 13, 2015

Födelsedagskort med kuvert

Ett grattis-kort i vitt, svart och guld blir det idag.
Beställaren önskade en ficka på insidan för att kunna lägga ner pengar till födelsedagsbarnet.
Med hjälp av en envelope punch board gjorde jag ett eget kuvert som jag sedan fäste på vänster insida av kortet.

Har använt mig av vitt cardstock som jag stänkt svart och guldfärg på

Till "Grattis" har jag använg mig ett alfabet från Tim Holtz: Sizzix - Tim Holtz - alterations collection - thinlits die - alphanumeric

Det är helt klart det bästa alfabetet jag har då man kan använda det på så många olika sätt.
Exempel: Bokstäverna som blev över efter att jag stansat ut "GRATTIS" använde jag sedan på ett annat kort, som jag visar längst ner.

Närbild på fjärilen, gjorde den i två lager

Insidan på kortet. Stänkte även färg på kuvertet så att den ska gå i samma ton som framsidan

Blomman är en dies från Sizzix, vet inte vad den heter, den följde med när jag köpte min Big shot.


Här ser ni hur jag använt mig av bokstäverna som blev över från första kortet:

Hoppas att ni får en trevlig helg (det är ju i och för sig bara onsdag ännu, men det är en röd torsdag imorgon och många har kanske tagit ledigt på fredagen) :)

Ha det så bäst.
Kram
Ellenor

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor