Thursday, March 20, 2014

Helgen som bara försvann


Eventet, Scrap and Pearl, som jag var på i helgen var helt fantastiskt roligt, och inspirerande.
Och som tur är kommer det tillbaka nästa år: 24-25-26 April. Yeeeey, bara att börja spara och räkna ner.
Lite bilder från årets event:

Tomma och fina arbetsplatser...
...Fem minuter senare
Min första workshop var med K-Design där vi skulle få lära oss vad man kan göra med Inca Gold.
Inca Gold är en rätt så tjock, färgad pasta som man kan använda till det mesta, till exempel för att göra layouter (som bilderna nedan) eller måla om blommor med.
Så här såg det ut när jag kladdade runt lite:
Överst till vänster: Använder en handske då det kan bli rätt kladdigt att hålla på med Inca Gold. Har lagt en stencil med cirklar på ett cardstock och smetar sen över lite färg över delar av stencilen, använde två olika rosa färger.
Överst till höger: Har lyft på stencilen så att man kan se under hur det ser ut, cirklarna blir lite upphöjda
Nedre till vänster: Blommorna var vita och kugghjulen metallfärgade, innan jag målade dem rosa.
Nedre till höger: En färdig layout, min första :)

En annan workshop, som jag verkligen tyckte om var en där vi skulle göra ett album med washitejp och kuvert. Den hölls av Sirap i Paris. 
Vi fick ett litet kit med lite olikfärgade papper, tre kuvert och lite bling som vi skulle använda till att dekorera albumet med. Vi klistrade ihop kuverten, sen skar man upp den, upp till, så att det blir som fickor man kan lägga till exempel foton i (Ni ser exempel på det nedan)
Så här blev mitt lilla album:
Överst till vänster: Detta var vad vi fick att jobba med. Överst till höger: Färdig framsida
Nedre till vänster: Insidan, dekorerad med papper, egna foton och washitejp. Bilden som sticker upp ligger inne i kuvertet, som en dold ficka.
Nedre till höger: Bild utan den galna katten som tittar upp :)

Jag var även med på en workshop där vi fick lära oss att göra en folder med fickor.
Den hölls av Skaparlusten.
Överst till vänster: Start-kit för att bli en "Filefolder" . Överst till höger: Basen för foldern
Nederst till vänster: Insidan. Fyra fickor man kan lägga tags i, eller ja, man får ju lägga i vad man vill :)
 Nederst till höger: Utsidan 

Jag
Nä, nu måste jag sätta mig vid pysselbordet och testa mina nya saker jag köpte på mässan :)

Kram på er
Ellenor

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor