Monday, March 31, 2014

Pysselmaraton


I lördags var det dags för en liten mässa här i Västerås, www.cardstockfestivalen.se
och i samband med den var det även ett pyssel-maraton, mellan 9.00 - 19.30, och där var jag såklart med :)
Var där när de öppnade, och var nästan sist därifrån, så det blev verkligen en hel pysseldag.
Tiden går så himla fort när man väl satt sig för att pyssla...
Jag hade gjort upp en liten plan i förväg, jag skulle inte vara med i några utmaningar i år, utan skulle försöka tillverka ett bröllopskort som jag har fått som beställning. Och kanske lite andra kort.
Tror ni det blev så, som jag hade tänkt? 
Nähäää då, inte det inte, utan jag var med i tre utmaningar istället (För att kunna vara med i dem var man tvungen att ha köpt ett speciellt stämpel-set (150:- för 26 stämplar tror jag det var, blandat text och blommor) som de ville att man skulle ha med i utmaningarna.

Första utmaningen var att göra ett vykort med sommar-tema, man skulle använda minst två stämplar och ha minst tre blommor med, sen fick man tolka fritt:
Sommartema
Andra utmaningen som jag var med i kallades, "Every day life", man skulle tolka sin perfekta dag.
Jag tolkade den med min katt, såklart. Alla dagar med honom är perfekta, och speciellt när han ser ut som han gör på bilderna jag använde. För denna vann jag ett utlottningspris så det var lite roligt :)

En prefekt dag

Pappret är från Maja Design och  på det har jag använt Inca Gold tillsammans med en stencil från Tim Holtz (prickarna), har även mistat lite (bland annat under veckodagarna). De små stjärnorna är av trä och även dem har jag använd Inca Gold på. Har rispat kanten på pappret och korten så att det ska se slitet ut.
De små katterna är en dies från Magnolia

Den sista utmaningen, som skulle lämnas in senast 19, var att göra ett alster utifrån en "bingobricka".
Det fanns nio olika alternativ, tre i rad som man kunde välja mellan (diagonalt.lodrät eller vågrätt). Jag valde att använda minst tre olika cardstock (Blev tre olika papper från Maja Design), tre band (två tvärs över kortet och ett satte jag uppe i vänstra hörnet) och något utstansat (fjärilarna), samt så skulle man använda minst två av stämplarna också, så här blev det:

Fjärilar, tycker jag om :)
Ja, det var lördagen det, hade i alla fall fantastiskt roligt tillsammans med min pysselkompis Helena.
Hon vann förresten utlottningspriset för sitt kort på den sista utmaningen, Grattis till dig :)

Tack för att ni läser :)
Kram på er



No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor