Friday, June 13, 2014

Sn@p

Jag såg ett roligt inlägg på en blogg (Moas Pyssel) där de gjorde egna små kort, som man bland annat kan använda till Sn@p Simple stories. Om ni inte har full koll på vad det är så titta gärna på klippet.
En rolig idé hur man kan använda sina foton och biljetter som man samlar på sig under en resa, till exempel.
Tänkte att jag också skulle testa att göra sådana kort, har ett rosa Sn@p album hemma, som jag i och för sig inte börjar sätt in foton i ännu, men det är på gång, snart...


Jag började med att klippa ut en bit punchenella som jag sen tejpade fast på bordet:


Skar sen till korten så att de passar till den storleken på plastfickan jag tänkt använda:




Jag använda Memento´s små stämpeldynor, och en blender för att gnugga ut färgen över punchenellan.
Tog tre färger, som jag tyckte gick i samma ton, använde en i taget, började med en mörkaste längst ner.


När jag var färdig med den första kortet så drog jag bara ut det, torkade av punchenellan med en våtservett och förde in ett nytt. Nu gjorde jag stående kort men man kan ju vända och vrida dem som man vill, och skugga dem precis så som man själv tycker är snyggast, finns inga rätt eller fel :)


Och så här blev allihopa tillsammans:

Sen "pimpade" jag dem lite också:

Nu är det snart helg och det ska tydligen bli tråkigt väder = massor av mer pysseltid, woohoo!

Kram på er och trevlig helg.

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor