Wednesday, July 23, 2014

Stora konservburkar

Nu när det är så varmt och skönt ute är det trevligt att kunna flytta ut pysslet till altanen.
Det är liksom inte så populärt där hemma att jag målar inomhus :)

När jag först började måla dessa tre burkar hade jag ingen som helst idé om vad jag skulle ha dem till:
Konservburkar från ett skolkök

Jag behövde inte grundmåla dem, utan färgen jag hade täckte jättebra på en gång.
Knöt sedan bara ett tunt snöre runt varje burk:
Gul, rosa och turkos

Har lagt en stencil över burken på det ställe jag ville ha text och bild, och sen duttat med en smink-tuss i svart stämpeldyna (StazOn)
Stencilen jag använt kommer från en pysseltidning

Se där ja, det blev tre stycken blomkrukor. (Ni får gärna ignorera tvättställningen i bakgrunden)

Ha det så skönt i sommarvärmen!
Kram, kram

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor