Thursday, October 2, 2014

Nytt

Testade något, för mig, helt nytt i helgen, blev lite kladdigt och klistrigt men det var himla roligt.

Plockade fram ett 30x30 helvitt cardstock
Martha Stewart färger (pearl)
Några olika stenciler
Inka Gold
Washitejp
Stämplar (Tim Holtz,Paper artsy)
Distress inkpad (Walnut stain)
Punchinella

Började med att måla färg på pappret, lite hur som helst, ingen direkt tanke bakom.
Efter att färgen torkat lade jag på en stencil och smetade Inka gold över den.
De andra två stencilerna använde jag tillsammans med modelleringspasta för att få lite höjd och struktur på motivet.
Klistrade även på punchinella som jag sen målade över med gesso, för att täcka ordentligt, sen på med lite mer färg.
När allt torkat skar jag till arket i sex lika stora delar.
Stämplade upp några olika motiv på vitt papper, klippte ut och färgade dem med distress inkpad.
Klistrade dem på korten, dekorerade med washitejp och sen chalkade jag kanterna på alla kort.
Vykortsbaksidan som jag skrivit ut från Ephemeras vintage garden måttade jag till och klistrade på baksidan av vykortet.

Hepp! Och så här blev resultatet:









Jag skulle ju såklart ha fotat arbetet eftersom det fortskred, men det kom jag på efter jag var färdig med allt...
 Nästa gång :)

Tack för titten och ha en fortsatt härlig dag.
Kram

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor