Tuesday, November 11, 2014

Bilder från kursen

 Jag hade ju en tanke att försöka hinna lägga upp några bilder under lördagen, men det fanns ingen tid till det. 
Vi hade så himla roligt och de fem timmarna som kursen höll på försvann i ett nafs.
Det var en fantastiskt rolig kurs och jag fick lära mig en hel del nya saker.

Alla fick varsin Art bin fylld med saker som vi skulle använda under kursen

Chipboard-bokstäver, en Indian Ink flaska, en washitejp, en akrylfärg, en oljekrita, några bokblad och lite annat smått och gott fanns i lådan

Här har jag målat kartongbitarna (grunden till albumet) med gesso, 

Kan man börja ana att det ska bli ett album nu?

Donna visar hur man använder en stencil tillsammans med modelleringspasta

Fjärilarna är en stencil av Finnabair

Allt fick stå och torka medan vi var iväg på lunch

Färdigt, min framsida

En av sidorna i albumet

Baksidan

Eftersom Donna gjorde en av sidorna i albumet så ville jag att hon signerade den

Blir fint när man använder modelleringspasta. Det blir en höjd på motivet och lite struktur

Massor av fjärilar

Tjockt, men inte så många sidor

Smile

Jag och Donna

Är det så att ni funderar på att ta en kurs med henne så kan jag bara säga, gör det!
Ni kommer inte att ångra er.
Och man behöver absolut inte ha någon erfarenhet av mixed media tidigare, hon är super på att förklara och kursen går i lagom fart så det är inga problem med att hänga med.

Ska bli spännande att få testa på mina nya kunskaper i pysselrummet.

Ha det så bäst och kram på er!

PS Så här ser det ut på mitt bord, massor av saker + en katt mitt i alltihop, underbart! :)

2 comments:

  1. Vad fint det blev med jättefina färger :) Jag tänker beställa ett födelsedagskort av dig men jag kontaktar dig senare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack vad du är snäll!! :) Det går jättebra, kontakta mig du, Salami :)

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor