Friday, December 5, 2014

Julkort i lila, blått och beige

Cili in Papers har en tävling nu i december där de vill att man skapar ett otraditionellt julkort, man får inte använda färgerna rött eller grönt och inte heller några tomtar (här kan du läsa mer om tävlingen)

Mitt bidrag är gjort av papper från Maja Design. Kollektionen heter vintage frost basics.
Snöflingorna är gjorda av en punch från Martha Stewart
Inget rött, inget grönt och inga tomtar

Närbild på blommorna

 Gjorde ett par kort till när jag ändå satt i pysselrummet och hade mina saker framme.
Alla papper kommer från vintage frost basics

För att få lite höjd på kortet har jag använt mig av 3D-kuddar

Har chalkat kanterna för att det ska se gammalt ut

För att få kanterna att se slitna ut har jag använt mig av en kantskrapa

Ett kuvert som passar perfekt för att lägga ner lite pengar i.
 Framsida

 Baksida

Insidan

Det var vad jag hade att visa för denna gång :)

Hoppas att ni får en härlig helg med massor av pysseltid.
Kram
Ellenor

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor