Monday, January 18, 2016

TIPS: ATT GÖRA EGEN BAKGRUND

Hej på er!

Idag bloggar jag för The Paper Crafting.
Kika gärna in och titta runt på sidan, det finns massor med härlig läsning och inspirerande bilder att titta på.

**********

Ett roligt sätt att få användning av mina pyttesmå stämplar som ligger där hemma är att göra egna bakgrunder som jag sedan kan använda på mina kort.Till min hjälp har jag en stencil med cirklar, vald stämpel, stämpeldynor och ett akrylblock.Jag tejpar fast helvitt cardstock på mitt underlag, lägger stencilen över och tejpar fast även den, så att den inte ska flytta sig när jag börjar stämpla mitt motiv.


Jag har stämplat ordet "HELLO" i rött, resten av alfabetet i oordning...

...så att det är just ordet "HELLO" man ser...

...när jag tar bort stencilen

Runt kortet har jag använt en av mina favoriter när det gäller dies; Stitched rectangles från Simon Says Stamp

Gjorde även en bakgrund med små hjärtan som jag sedan färglade med pennor från Spectrum Noir

Mini-hjärtan i pastellfärger

"HELLO" - dies från Simon Says Stamp

Över den stämplade bakgrunden har jag fäst vellum för att göra den en aning matt

Ett skak-kort där jag stämplat "LOVE" över hela bakgrunden

**********

Plocka nu fram en stencil och era minsta stämplar och testa, det finns MASSOR av fantastiska möjligheter att göra fina och roliga bakgrunder.
Till exempel skulle man kunna göra ett ordfläta, där den som får kortet får leta fram roliga ord som passar in just på den personen.

Ha så roligt och lycka till.
Ta hand om er.
Ellenor

2 comments:

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor