Friday, January 29, 2016

KORT MED KUVERT

Halloj på er!

Att sitta i pysselrummet och ha totalstopp när man så gärna vill skapa något tycker jag är väldigt frustrerande. Men då brukar jag ta fram någon gammal pysseltidning, surfa på nätet eller titta på Pinterest. Då räcker det att jag ser en vikning, ett papper eller en detalj så kommer jag på nya ideér. Igår kväll var en sån kväll, satte mig vid mitt pysselbord och ville så gärna skapa ett kort, plockade fram papper, stämplar, vände och vred men kom verkligen inte på något bra.

Tog fram en tidning, bläddrade några sidor och där såg jag en detalj på ett kort och vips så hade jag en idé på vad jag skulle göra.
Det blev ett gulligt kort i rosa och vitt där jag använt en stämpel som jag färglagt med pennor från Spectrum Noir (jag har precis köpt dem så jag är långt ifrån något proffs, men det är väldigt roligt) Och än så länge håller jag mig till de något lättare motiven.

Framsidan av kortet/kuvertet

När man drar upp kortet ur kuvertet så ser det ut så här

Hälsningen kan man sedan skriva på baksidan av kortet


Har ni några frågor eller funderingar eller bara vill lämna en kommentar, gör gärna det!
Det är så roligt att få kommentarer från er läsare.
Ta hand om er!
Ellenor

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor