Monday, September 15, 2014

Spännande med spets

Idag bloggar jag hos ScrappaLoss:

Det var med skräckblandad förtjusning jag läste att månadens tema var gamla spetsar...
Jag kan helt ärligt säga att jag använder spets väldigt sällan, får liksom inte till det på mina alster. Men det är alltid väldigt spännande och roligt att försöka sig på något nytt.

Papper från Maja Design passar perfekt tillsammans med spets


Tycker det är så fint när man rispar kanterna så det ser lite gammalt  och slitet ut


En liten annorlunda vikning på ett kort, med spets:
Också papper från Maja Design

Insidan av kortet:
Borden som ligger under kortet är gjort med en stans från Martha Stewart

Slutsats: Jag kommer definitivt använda mer spets när jag gör kort i fortsättningen :)


En liten extra bonus:
Blev så inspirerad av det här med spets så jag ville testa att göra en annan sak också.
Var på ett antikvariat och köpte tre gamla böcker för en billig peng, virade spets runt om, sen fjärilar och bokstäver gjorda av lera från Martha Stewart.

Hoppas att ni blev lite inspirerade till att använda spets ni också.

PS. Varför inte vara med i tävlingen som arrangeras här på ScrappaLoss?
Klicka här för att komma till inlägget.

Lycka till.



3 comments:

  1. Men herregud vilken snygg tapet och hylla! Och det du har gjort med böckerna, WOOW wow wow säger jag bara <3 vilken inspirationskälla :-) :-) fina kort också !! kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Å, tack så hemskt mycket, vad snäll du är! Nu gjorde du min dag :) Kram

      Delete
  2. Hej! Va kul att du gillar min blogg :-)
    Så roligt när läsarna lämnar en hälsning så man kan kolla in på nya bloggar också, oj så mycket fint du skapar! Syns att du är flitig m scrappandet :-)
    Va kul med en Londontripp! Dessvärre var jag lite besviken på den mässan.. De har en annan scrapstil där än vad vi har har..fanns inte mycket PL-grejer, fanns några ställe. Där de hade allt för 1£ och då kan man fynda småsaker och dubbelhäftande tejp mm. Copicpennor var oxå billigare än i Sverige. Ha en härlig tripp till London! Ha en trevlig kväll, hälsn Pillan

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor