Friday, April 24, 2015

Nytt inlägg hos The Paper Crafting - MAJA DESIGN

 Idag tänkte jag visa några olika varianter av kort jag har gjort med papper från Maja Design. Det är väldigt roligt och lätt att skapa med deras härliga papper då, i stort sett, alla deras papper matchar varandra.

Jag har använt mig av kollektionerna: Nyhavn, Vintage Autumn Basics och Vintage Summer Basics.
Vid varje foto har jag listat de verktyg jag använt mig av för att göra de olika korten, och vissa verktyg återkommer på flera av mina kort men jag väljer att bara skriva ut dem en gång. Är det så att ni undrar över något specifikt verktyg eller detalj, lämna gärna en kommentar så ser jag till att svara så snart jag kan.
 Kort nr 1:
 Ett skak-kort, i den runda ringen, som är av genomskinlig plats, ligger det en massa små fjärilar som flyger runt om man skakar på kortet.
Kanten på kortet - dies från Joanna Sheen, Signature Dies - Lace Edger 2
"Grattis", blommor och löv dies från Rox Stamps
EEM_Skak-kort[1]
 Här ser man de små fjärilarna bättre - dies från Joanna Sheen, Table confetti - Butterflies
EEM_Närbild-skak-kort[1]
Kort nr 2
 Framsida -  kanten är gjord med en punch från Martha Stewart
EEM_Luftballong-framsida[1]
 Närbild på insidan. Har rivit papper och sedan chalkat kanterna så att de ska se gamla ut
EEM_Luftballong-närbild[1]
Baksidan
EEM_Luftballonger-utvikt[1]
Kort nr 3
Här har jag åter igen rivit papper, tycker om när det ser slitet och gammalt ut
Ingemar + 85 - Dies från Tim Holtz - Alphanumeric
Ovalen - Spellbinders Nestabilities Floral Ovals
EEM_Ingemar_85[1]
 Kort nr 4
Den lilla fjärilen högst upp - en punch från TGR
"Grattis" - Dies från Rox Stamps
Ovalen - Joy Crafts die - oval
EEM_Grattis-Helene-framsida[1]
 Insidan
Där det står "Helena 40 år" kan man fälla upp som en flik och där under kan man sen skriva sin text
"Hurra" och "Grattis" - Dies från Rox Stamps
EEM_Helena-insidan[1]
 Kort nr 5
Framsidan på ett dubbelvikt kort
EEM_Grattis-liggande[1]
 Kort nr 6
Fjärilarna - Dies från Cheery Lynn - Mini dimensional butterflies with angel wings
Kanten - Punch från Martha Stewart
Oval - Spellbinders Nestabilities Floral Ovals
EEM_Till_dig[1]
 Insidan
Fjärilarna längst ner till vänster och höger - Dies från Cheery Lynn - Butterflies flying among the vines mesh border
Den ser inte ut så som på bilden, jag har klippt till den så att den passade bättre in på kortet.
EEM_Till_dig-insida[1]
Det var allt för den här gången :)
Om det är något ni undrar över tveka inte att fråga.
Ha en fortsatt trevlig dag.

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor