Tuesday, June 30, 2015

TIPS - ATT GÖRA EGNA CHIPBOARD

Idag tänkte jag dela med mig av ett, tycker jag, suveränt tips på hur du kan göra egna chipboards med dubbelhäftande tejp. 

Innan jag kom på att jag kunde göra på det här sättet som jag visar idag, så satt jag och klistrade ihop bokstäverna var för sig med lim och det blev himla kladdigt.



Bokstäverna som jag använder i det här inlägget kommer från Sizzix - Tim Holtz.

(Jag ber om ursäkt i förväg för min otroligt smutsiga (läs: välanvända) underlägg)

EEM_Tejp[1]
Vitt cardstock och dubbelhäftande tejp från Biltema (perfekt bredd på den)
EEM_Tejp2[1]Klistrar fast en remsa av tejpen på den vita cardstocken och behåller skyddsplasten på ena sidan
EEM_Tejp3[1]Placerar bokstäverna på pappret med tejpen neråt, och kör dem sedan genom min Big shot
EEM_Tejp5[1]Så här ser det ut när jag har klistrat ihop tre stycken likadana bokstäver på varandra
EEM_Tejp6[1]Det översta lagret valde jag att göra i olika lila nyanser eftersom det passade bäst till mitt kort
EEM_Tejp7[1]Eftersom det är dubbelhäftande tejp under bokstäverna är det lätt att fästa dem på till exempel vellum
EEM_Tejp8[1]Och så här blev det färdiga resultatet

Så vad tror ni, är det något ni kommer att testa? Eller var det kanske ett tips ni redan hade full koll på? :)

Ellenor

2 comments:

  1. Vilket bra tips! Synd bara att jag inte äger en Big Shot (vill ha!). Jag har en gammal Gazelle, men det fungerar kanske på den också :) Annars är det ännu ett argument på +-sidan ;P
    p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ag tycker absolut att Big Shot är en fantastisk investering :) Tänk vad pengar du sparar när du kan göra egna chppboards, bland annat :)

      Delete

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor