Friday, April 22, 2016

TRE LIKA - MEN ÄNDÅ OLIKA - KORT

Halloj på er!

Precis som rubriken avslöjar blir det tre kort idag, lika men olika, och för att få dem att gå ton i ton med varandra har jag använt mig av (i stort sett) samma material på alla tre.
Grunden är en vit kortbas, ett cardstock (det svart/vita), biet, genomskinlig plast samt en bakgrund gjord av texture paste blandat med färg från en gul Distress dyna.
För att piffa till slutresultatet och för att göra varje kort unikt fick det blir några bling också.

Bee4[1]

Materiel jag använt:
* Biet är från Lawn Fawn (finns inga matchande dies så jag har klippt ut dem för hand)
* Pappret är också från Lawn Fawn
* Genomskinlig plast
* Texture Paste (Faber-Castell)
* Stencil (från Donna Downey)
* Gul dyna från Distress
* Gult band
* 3D kuddar
* Några blings piffar alltid upp

Bee3[1]

* "Sunshine" - Dies från Simon Says Stamp
* Rektanglarna - Dies från Simon Says Stamp


Bee2[1]

"Hello" - Dies från Simon Says Stamp

Bee1[1]

Cirkel - Dies från Simon Says Stamp


Bee5[1]

Och så här såg mitt pysselbord ut under tiden jag skapade de tre korten, organiserat kaos.

*******

Ta hand om er och tack för att ni tittade förbi.
Ellenor



1 comment:

  1. Hello it's Helen from LC Designs - you applied to be a guest designer for one of our future challenges and I'd like to invite you to join us.

    Could you please e-mail me at helenann_1971@yahoo.com for more details.

    Thanks
    Helen

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor