Friday, August 14, 2015

FOAMFIGURER



Foam sheet... Är det något ni kanske redan har upptäckt? Själv har jag precis fått upp ögonen för det så idag tänkte jag visa ett kort där jag har dekorerat med foamfigurer.
Det ser trevligt ut när det är något som "poppar" ut från kortet, tycker jag i alla fall :)

EEM_Foamfigurer[1]Foam sheet i olika färger

EEM_Foamfigurer1[1]De är ca 3-4 mm tjocka

EEM_Foamfigurer2[1]Dubbelhäftande tejp på baksidan gör att det blir enklare att fästa dekorationerna

EEM_Foamfigurer3[1]Dessa dies är ett set och kommer från Sizzix (659977)

EEM_Foamfigurer4[1]Utstansade dekorationer

EEM_Foamfigurer5[1]Embossingfoldern som jag använt till bakgrunden kommer från Darice

EEM_Foamfigurer6[1]Blev ett guldhjärta och en glittrig ros också



Har ni inte prövat foam sheet ännu, gör det!
Och kom ihåg att sätta dubbelhäftande tejp på baksidan innan du stansar ut, det blir mycket enklare att fästa dekorationerna då.
Ha det så bäst.
Ellenor

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving a comment! I read them all and I really appreciate them // Hugs ^..^ Ellenor